• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 16 بهمن 1399
کد مطلب : 123788
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی‌الجدید [قطر]/ جنگ موجودیتی برای جمهوریخواهان آمریکا


همانطور که پیش‌بینی می‌شد دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات، بحرانی تاریخی برای حزب جمهوریخواه آمریکا به میراث گذاشت. به نوشته روزنامه العربی‌الجدید، هم‌اکنون دو قطبی بی‌سابقه‌ای در میان شخصیت‌های اساسی این حزب به‌وجود آمده که می‌تواند آن را به‌طور کامل نابود کند. این دوقطبی حول محور راست‌های معتدل و راست‌های افراطی که همچنان خواهان حمایت از ترامپ هستند، تعریف می‌شود.

روزنامه ایندیپندنت[انگلیس]
انگلیس، دیگ جوشان ویروس کرونا


جهش‌های نگران‌کننده ویروس کرونا، مسئله‌ای است که بسیاری را در انگلیس نگران کرده و روزنامه ایندیپندنت هم در این فضا، گزارش یک خود را به این مسئله اختصاص داده است. براساس گزارش این روزنامه، انجام آزمایش‌های جدید مشخص کرده است که ورژن انگلیسی ویروس کرونا، جهش جدید داشته و گمان می‌رود که مقاومت آن در برابر واکسن بیشتر شده باشد.

روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
حبس برای منتقد پوتین


روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز، در صفحه یک خود به موضوع الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین پرداخته و محکومیت به حبس او را بازتاب داده است. ناوالنی که بعد از بازگشت از آلمان دستگیر شده بود، در دادگاهی در مسکو به‌خاطر نقض شرایط آزادی مشروط خود به 3سال و نیم حبس محکوم شده است. صدور حکم حبس برای او، با اعتراض شدید هوادارانش مواجه شد و نیروهای امنیتی روسیه، ده‌ها نفر از آنها را بازداشت کردند.

روزنامه ژاپن تایمز [ژاپن]
میانمار، آزمون بایدن در آسیا


روزنامه ژاپن تایمز، نگاهی تحلیلی به کودتای نظامی‌ها در میانمار داشته و آن را نخستین مانع در راه آمریکا برای مقابله با چین خوانده است. موضع چین در مسئله کودتای نظامی‌های میانمار علیه دولت مستقر این کشور که با اختلافی فاحش دوباره در انتخابات برنده شده، مغایر با درخواست‌های تند آمریکا برای آزادی رهبران سیاسی و بازگرداندن قدرت به غیرنظامیان است. پکن که خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها شده، دیروز جلوی محکومیت این کودتا در شورای امنیت سازمان ملل را گرفت .






 

این خبر را به اشتراک بگذارید